Usługi – Identyfikacja wizualna
Nie wiesz czym jest identyfikacja wizualna? To system graficznych materiałów firmowych pomagających budować świadomość wizualną Twoich klientów. To przede wszystkim logo, ale nie tylko! To font (czcionka) i jego układ na ulotce, plakacie i innych materiałach. To charakter ilustracji – jeśli są wykorzystywane. To wszystkie kolory i motywy, które wykorzystywane we wszystkich materiałach firmowych spójnie, budująw pamięci klientów identyfikację wizualną. Dlatego po opatrzeniu się z materiałami często bez umieszczania logo jesteśmy w stanie powiedzieć, że to materiał konkretnej firmy, np. pomarańczowy kolor kojarzy nam się od razu z pewną firmą komunikacyjną.
Nie musisz oczywiście budować wielkiej identyfikacji, jeśli Twoja firma dopiero zaczyna. Warto jednak myśleć do przodu i zlecając projekt logo zadbać o informację dotyczące użytego fontu i rozbarwień kolorów w CMYKu, PANTONE i RGB. Do zaoferowania mam 3 pakiety, które możesz skonfigurować według własnych potrzeb:
Logo + księga znaku
Wersja podstawowa logo
Wersje alternatywne logo
• achromatyczna
• pionowa / pozioma
• dla pododdziałów
• wykorzystanie sygnetuWersje językowe logo
Margines bezpieczeństwa
Zabronione modyfikacje
Minimalna wielkość logo
Użyty font
Kolory CMYK, RGB, PANTONE, HEX
Przykładowe wykorzystanie logo
Key Visual
- Kolory
• główne
• uzupełniające - Typografia
• nagłówków
• tekstów
• systemowy w zastępstwie - Motyw przewodni
- Styl
• ikon
• wykresów
• ikonografik
• patternów
• zdjęć - Przykłady wykorzystania
• wizytówki
• papier firmowy • materiały reklamowe
• post w social mediach
• opakowanie
• uniform
• stępel
• gadżet
i inne zależne od wymagań
System informacji
wizualnej
- Kod kolorystyczny
- Typografia
• nagłówków
• tekstów
• numerów - Styl
• piktogramów
• schematów - Przykłady
• tablice informacyjne
• ściany budynków
• oznaczenie pięter
• schemat budynku
• drogowskazy
i inne zależne od wymagań
Etapy prac – przykład
Przed przystąpieniem do prac ustalimy wspólnie harmonogram, dzięki któremu łatwo będzie się połapać ile jeszcze czasu przed nami. Poniżej prezentuję przykładowy schemat prac nad logo.
-
Wysłanie briefu
-
Przygotowanie 3 propozycji logo
-
Aceptacja 1 z 3 propozycji
Akceptacja kończy Etap 1 prac
-
Uwagi = poprawki
W przypadku uwag nanoszę zmiany proponując inne rozwiązanie
-
Akceptacja
Akceptacja kończy Etap 2 prac
-
Wersje kolorystyczne logo
-
Uwagi = poprawki
-
Akceptacja
Akceptacja kończy Etap 3 prac, a tym samym jest to akceptacja końcowa
-
Księga znaku
Na bazie zaakceptowanego projektu tworze dokument pokazujący użycie wykonanego znaku