Usługi – Identyfikacja wizualna

Nie wiesz czym jest identyfikacja wizualna? To system graficznych materiałów firmowych pomagających budować świadomość wizualną Twoich klientów. To przede wszystkim logo, ale nie tylko! To font (czcionka) i jego układ na ulotce, plakacie i innych materiałach. To charakter ilustracji – jeśli są wykorzystywane. To wszystkie kolory i motywy, które wykorzystywane we wszystkich materiałach firmowych spójnie, budująw pamięci klientów identyfikację wizualną. Dlatego po opatrzeniu się z materiałami często bez umieszczania logo jesteśmy w stanie powiedzieć, że to materiał konkretnej firmy, np. pomarańczowy kolor kojarzy nam się od razu z pewną firmą komunikacyjną.
 
Nie musisz oczywiście budować wielkiej identyfikacji, jeśli Twoja firma dopiero zaczyna. Warto jednak myśleć do przodu i zlecając projekt logo zadbać o informację dotyczące użytego fontu i rozbarwień kolorów w CMYKu, PANTONE i RGB. Do zaoferowania mam 3 pakiety, które możesz skonfigurować według własnych potrzeb:

Logo + księga znaku

  • Wersja podstawowa logo

  • Wersje alternatywne logo
    • achromatyczna
    • pionowa / pozioma
    • dla pododdziałów
    • wykorzystanie sygnetu

  • Wersje językowe logo

  • Margines bezpieczeństwa

  • Zabronione modyfikacje

  • Minimalna wielkość logo

  • Użyty font

  • Kolory CMYK, RGB, PANTONE, HEX

  • Przykładowe wykorzystanie logo

Key Visual

  • Kolory
    • główne
    • uzupełniające
  • Typografia
    • nagłówków
    • tekstów
    • systemowy w zastępstwie
  • Motyw przewodni
  • Styl
    • ikon
    • wykresów
    • ikonografik
    • patternów
    • zdjęć
  • Przykłady wykorzystania
    • wizytówki
    • papier firmowy • materiały reklamowe
    • post w social mediach
    • opakowanie
    • uniform
    • stępel
    • gadżet
    i inne zależne od wymagań

System informacji
wizualnej

  • Kod kolorystyczny
  • Typografia
        • nagłówków
        • tekstów
        • numerów
  • Styl
        • piktogramów
        • schematów
  • Przykłady
        • tablice informacyjne
        • ściany budynków
        • oznaczenie pięter
        • schemat budynku
        • drogowskazy
    i inne zależne od wymagań

Etapy prac – przykład

Przed przystąpieniem do prac ustalimy wspólnie harmonogram, dzięki któremu łatwo będzie się połapać ile jeszcze czasu przed nami. Poniżej prezentuję przykładowy schemat prac nad logo.
  • Wysłanie briefu

  • Przygotowanie 3 propozycji logo

  • Aceptacja 1 z 3 propozycji

    Akceptacja kończy Etap 1 prac

  • Uwagi = poprawki

    W przypadku uwag nanoszę zmiany proponując inne rozwiązanie

  • Akceptacja

    Akceptacja kończy Etap 2 prac

  • Wersje kolorystyczne logo

  • Uwagi = poprawki

  • Akceptacja

    Akceptacja kończy Etap 3 prac, a tym samym jest to akceptacja końcowa

  • Księga znaku

    Na bazie zaakceptowanego projektu tworze dokument pokazujący użycie wykonanego znaku